Κυριακή, 23 Μαρτίου 2014

Τί να πούμε στα παιδιά μας για το 1821;

25martiou1821.jpg
Τί να πούμε στα παιδιά μας για το 1821;
Της Αγγελικής Διατσίντου -  Παπαθανασοπούλου
        Μου ζητήθηκε να γράψω τί πρέπει να λένε οι γονείς ή οι παππούδες και οι  γιαγιάδες στα παιδιά για το 1821. Το ερώτημα μου φάνηκε ιδιαίτερα δύσκολο στην απάντηση. Άρχισα να ψάχνομαι. Ρώτησα διάφορους που ασχολούνται με τα παιδιά. Έμπειρος παιδαγωγός μου είπε  να διηγηθώ ό,τι με φωτίσει ο Θεός, αλλά με ζέση και με πίστη και να είμαι βέβαιη ότι τα παιδιά θα με καταλάβουν... Νηπιαγωγός μου είπε να πω ένα ιστορικό συμβάν σαν παραμύθι, που να παράγει κι ένα ηθικό δίδαγμα και να έχει ευχάριστο τέλος, δηλαδή «εκείνοι ζήσανε καλά κι εμείς καλύτερα» Δάσκαλος με παρότρυνε να τα πάω να επισκεφθούν το Ιστορικό Μουσείο στην Παλιά Βουλή και δείχνοντας τα εκεί κειμήλια των Αγωνιστών του 1821 να τους μιλήσω γι’ αυτούς Άλλος δάσκαλος με συμβούλευσε να τους αγοράσω βιβλία με ιστορίες του 21, κατάλληλα για την ηλικία τους Άλλος μου είπε να πηγαίνουν τα παιδιά στην παρέλαση, να ζουν την ατμόσφαιρα και να τους πω δυο λόγια για την επέτειο...
        Όλα καλά και χρήσιμα ως συμβουλές σκέφθηκα. Όμως παρέμεινε μέσα μου το ερώτημα ποιά ιστορία να πει κανείς στα παιδιά για το 1821 που να μπορεί να το τελειώσει με το ότι οι Αγωνιστές «ζήσανε καλά;», γιατί ότι εμείς ζούμε καλύτερα από εκείνους , χάρη σ΄ εκείνους δεν υπάρχει αμφιβολία... Κι άρχισα να σκέφτομαι: Να τους μιλήσω για τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη; Μα ο αρχιτέκτονας της απελευθέρωσής μας καταδικάστηκε σε θάνατο... Για τον Οδυσσέα Ανδρούτσο; Μα ο ήρωας στο Χάνι της Γραβιάς στραγγαλίστηκε Για  τον  Μάρκο Μπότσαρη; Μα ο νικητής τόσων μαχών σκοτώθηκε σε μάχη με τους Τούρκους Για τον Γεώργιο Καραϊσκάκη; Μα ο φόβος και ο τρόμος των Τούρκων σκοτώθηκε στο Νέο Φάληρο Για τον Παπαφλέσα; Μα ο ήρωας και δημεγέρτης έπεσε στο Μανιάκι Για τον Ρήγα Βελεστινλή; Μα εκτελέστηκε από τους οθωμανούς στο Βελιγράδι... Για τον Παλαιών Πατρών Γερμανό, που σήκωσε το Λάβαρο της Επανάστασης; Μα συνελήφθη, φυλακίστκε και βασανίστηκε Για τον ηρωικό Αλέξανδρο Υψηλάντη; Μα θυσιάστηκε για την Πατρίδα, φυλακίστηκε και πάμπτωχος πέθανε στη Βιέννη...Για τον Καποδίστρια, που θυσίασε τα πάντα για να υπηρετήσει την Ελλάδα; Μα δολοφονήθηκε... Για τον ήρωα της Αλαμάνας Αθανάσιο Διάκο; Μα σουβλίστηκε από τους οθωμανούς Για τον ηρωικό μοναχό Σαμουήλ; Μα θυσιάστηκε στο Κούγκι Για τον εθνοϊερομάρτυρα Επίσκοπο Ρωγών Ιωσήφ, ηρωική φυσιογνωμία του Μεσολογγίου; Μα αποκεφαλίστηκε από τους οθωμανούς Για την Μαντώ Μαυρογένους, την ηρωική Μυκονιάτισσα στρατηγό, που έδωσε τα πάντα στην Πατρίδα; Μα πέθανε στην Πάρο 43 ετών από τύφο, πάμπτωχη, μαραζωμένη και λησμονημένη, έχοντας δεχθεί όλη την εκ μέρους της αγαπημένης της Πατρίδας αγνωμοσύνη του εξουσιαστή Ι. Κωλέττη Για την μεγάλη αγωνίστρια Μπουμπουλίνα; Μα την σκότωσαν άδικα, ενώ ήταν πια φτωχειά, αφού είχε δώσει όλη της την περιουσία στον Αγώνα... Για τον ήρωα στα Δερβενάκια Νικηταρά; Μα τον κατάντησε η Πατρίδα  να ζει πάμπτωχος Για τον νικητή πολλών μαχών Γιάννη Μακρυγιάννη; Μα καταδικάστηκε σε θάνατο...
        Πώς λοιπόν μπορεί κάποιος να μιλήσει στα παιδιά για τους ήρωες του 1821; Εκείνο που μπορεί να τους σημειώσει είναι η αγάπη τους για τον Χριστό και για την Πατρίδα. Αγάπη τόσο μεγάλη που ξεπερνούσε τα ανθρώπινα μέτρα. Όλοι τους θυσίασαν περιουσία, άνεση, υγεία και ζωή για τον Χριστό και για την ελευθερία   της Πατρίδας. Για να αποδεχθούν αυτή την μαρτυρική ζωή είχαν ανέβει σε σφαίρες αξιών που δεν είναι εύκολο να φτάσει ο κοινός άνθρωπος.  Ναι! Έτσι μπορεί κανείς να μιλήσει στα παιδιά, αφού περιγράψει τα ανδραγαθήματά των ηρώων του 1821 να τελειώσει με το ότι  «αυτοί ζήσανε με ταλαιπωρίες, υπέστησαν μαρτύρια  και θυσίασαν τη ζωή τους για να ζούμε εμείς καλύτερα»!...  
Φτάνει όμως αυτό;  Ασφαλώς όχι! Στα παιδιά μας πρέπει να δείξουμε τη σπουδαιότητα της 25ης Μαρτίου για την πατρίδα μας. Να κάποιες σκέψεις:
Παλιά υπήρχε η Ρωμέϊκη Αυτοκρατορία, που αλλιώς ονομάζεται  Βυζάντιο.  Μια λαμπρή Αυτοκρατορία με πολλά και  σπουδαία κατορθώματα και με μεγάλη προσφορά στην ιστορία της ανθρωπότητας.  Ήταν ελληνικό το Βυζάντιο γιατί ήσαν οι Έλληνες που είχαν αποδεχθεί τον Χριστιανισμό και που ήσαν απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων.   Όταν όμως κατακτήθηκαν από τους Οθωμανούς Τούρκους χάσανε την ελευθερία τους. Τότε οι Έλληνες δεν είχαν το δικαίωμα να αποφασίζουν εκείνοι ακόμη και για απλά πράγματα.  Να πάνε στην εκκλησία, να μορφωθούν, να κάνουν οικογένεια, να μεγαλώσουν τα παιδιά τους και άλλα τόσο απλά πράγματα. Δεν κτίζονταν εκκλησίες παρά με πολλές δυσκολίες και έπρεπε να είναι πιο χαμηλές από την κατοικία του Τούρκου διοικητή της πόλης ή του χωριού.  Δεν λειτουργούσαν σχολεία ώστε τα ελληνόπουλα να ξεχάσουν τις σπουδαίες ρίζες τους, τους σοφούς προγόνους τους, να ξεχάσουν την γλώσσα τους.  Σε απάντηση οι Έλληνες άρχισαν να λειτουργούν τα κρυφά σχολειά, δηλ. σε ώρες νυκτερινές, όταν οι Τούρκοι δεν τους πρόσεχαν πήγαιναν τα παιδιά τους σε κανένα εξωκλήσι και σε κανένα μοναστήρι, όπου κάποιος παππάς ή καλόγερος τους μάθαινε γράμματα διαβάζοντας τους εκκλησιαστικά βιβλία και τους μύθους του Αισώπου.  Διδάχοι επίσης  του Γένους, δεσποτάδες, παπάδες, καλόγεροι και λαϊκοί που ήσαν κοντά στην Εκκλησία, διακινδυνεύοντας τη ζωή τους,  μάθαιναν στους νέους  για τον Χριστό, για την Παναγία, για τους Αγίους μας, για το πόσο σπουδαίοι ήταν οι πρόγονοι τους. Έτσι γέμιζαν την ψυχή τους με Χριστό και Ελλάδα, τους ενέπνεαν υπερηφάνεια και αξιοπρέπεια, τους δημιουργούσαν την πεποίθηση  ότι δεν τους άξιζε η σκλαβιά των Τούρκων και δυνάμωναν μέσα τους την επιθυμία να ελευθερωθούν. Ο Ρήγας Φεραίος με το ηρωικό ποίημα του, τον Θούριο, έδειχνε στους Έλληνες πού έπρεπε να φθάσουν.  Όλοι μυστικά- μυστικά τραγουδούσαν τα τραγούδια του Ρήγα «καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή παρά σαράντα χρόνια σκλαβιά και φυλακή». Στο Ιάσιο της Ρουμανίας, όπου ζούσαν πολλοί Έλληνες γιατί συμπατριώτες τους ήσαν οι εκεί ηγεμόνες, ο Πρίγκηπας Αλέξανδρος Υψηλάντης μάζεψε  Ελληνόπουλα, που πολλά είχαν ήδη κάνει καλές σπουδές, τα άσκησε στον πόλεμο, δημιούργησε τον Ιερό Λόχο και κήρυξε την επανάσταση.  Αυτά τα Ελληνόπουλα θυσιάστηκαν στο βωμό της ελευθερίας.
Όλοι οι Έλληνες σαν ένας άνθρωπος ήσαν έτοιμοι να αποκτήσουν την ελευθερία τους.  Μέρα και νύχτα  συζητούσαν μυστικά μεταξύ τους πώς θα προχωρήσουν για να πετύχουν το ποθούμενο.  Πολλοί Έλληνες βγήκαν στα βουνά για να ξεφύγουν από την καταπίεση των Τούρκων. Αυτοί ήταν οι τιμημένοι κλέφτες.  Σωθήκανε πολλά κλέφτικα τραγούδια, που ακόμη τραγουδιούνται.  Με πρόχειρα όπλα στην αρχή έδιναν μάχες με τους Τούρκους προσπαθώντας να προστατεύσουν τους απλούς Έλληνες, όταν οι Τούρκοι έπαιρναν τα μικρά αγοράκια τους και τα έκαναν γενίτσαρους, δηλαδή τους ξερίζωναν την ελληνική τους ψυχή και τους μετέτρεπαν σε  Τούρκους άγριους πολεμιστές, ή έπαιρναν τα κορίτσια τους για τα σκλαβοπάζαρα, ή καταπατούσαν το βιός των δύστυχων Ελλήνων.  Άλλοι έγιναν αρματωλοί δηλαδή εξυπηρετούσαν κάποιον Τούρκο διοικητή στις μάχες του με άλλους Τούρκους διοικητές ή του φρόντιζαν την περιουσία του σε κάποια περιοχή  κι εκείνος δεν τους εμπόδιζε να είναι Χριστιανοί  και τους επέτρεπε να φέρουν  όπλα.  Αλλά αυτοί δήθεν υπηρετούσαν τον Τούρκο. Στην πραγματικότητα ετοιμάζονταν για την Επανάσταση. Οι ναυτικοί μας από την πλευρά τους, έκαναν το ίδιο με τους αμαρτωλούς. Με την δικαιολογία ότι έπρεπε τα καράβια τους να είναι αρματωμένα για να αμύνονται  στους πειρατές τα είχαν ετοιμάσει για τον Αγώνα.
  Έτσι όλοι ετοιμάζονταν για τη μεγάλη στιγμή: την Επανάσταση.  Στις 25 Μαρτίου 1821 στα Καλάβρυτα ο Μητροπολίτης  Παλαιών Πατρών ο Γερμανός κήρυξε μαζί με οπλαρχηγούς την Επανάσταση.  Δεν είχαν οι Έλληνες πολλά χρήματα για όπλα και φαγητό των στρατιωτών, ούτε ήταν πολλοί οι μαχητές.  Άρχισαν όμως τον Αγώνα εναντίον των Τούρκων με θερμή Πίστη στον Χριστό και με μεγάλη αγάπη στην Πατρίδα. Γενναίοι Έλληνες, άνδρες και γυναίκες,   ακόμη και μικρά παιδιά, έκαναν τον πόλεμο με έξοχο θάρρος και  ηρωισμό.  Η μεγάλη αυτή προσπάθεια και οι πολλές θυσίες τους συγκίνησαν τον κόσμο όλο.  Πολλοί Γάλλοι, Άγγλοι και άλλοι νέοι άνθρωποι πους τους συγκίνησε ο Απελευθερωτικός Αγώνας των Ελλήνων άφησαν τις ανέσεις τους και ήρθαν να πολεμήσουν μαζί με τους Έλληνες κατά των Τούρκων. Αυτοί είναι οι φιλέλληνες, που τα ονόματα τους δώσαμε σε διάφορες οδούς των πόλεων μας για να τους τιμήσουμε.  
Αυτή ήταν η αρχή της ελευθερίας της Ελλάδας μας. Εμείς είμαστε ελεύθεροι να χαιρόμαστε αυτήν την πατρίδα επειδή εκείνοι πολέμησαν,  βασανίστηκαν, έμειναν πάμπτωχοι γιατί έδωσαν όλη την περιουσία τους για τις ανάγκες του αγώνα, ακόμη και τη ζωή τους έδωσαν για να ζούμε εμείς σήμερα ελεύθεροι. Πολεμούσαν για του Χριστού την Πίστη την Αγία και της Πατρίδας την ελευθερία.  Αυτές τις θυσίες θυμόμαστε και τιμάμε κάθε 25η Μαρτίου, την ημέρα δηλαδή που ξεκίνησε η ελευθερία μας.-

37 σχόλια :

  1. Σε κάποια νηπιαγωγεία και σχολεία αντί να μάθουν στα παιδιά πατριωτικά τραγούδια με αφορμή την επέτειο της εθνικής παλιγγενεσίας τους μαθαίνουν τα τραγούδια του μακαρίτη Κουγιουμτζή "10 παλληκάρια" στο οποίο ανακατεύει και τους Τσιτσάνη και Βαμβακάρη sic που κάμία σχέση δεν έχουν με το πνεύμα του 21!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΣΩΣΤΟΣ Ο 10:19. ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΩΝ "ΣΥΝΘΕΤΩΝ" ΠΟΥ ΑΝΕΦΕΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ ΥΠΟΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΑΣΤΟΥΡΑΣ ΚΙ ΟΧΙ ΤΟ ΛΕΒΕΝΤΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ 21!

      Διαγραφή
    2. Και εγω συμφωνω σε αυτο.Πλην ομως αυτο το πνευμα ,το βλεπουμε και σε ληξη κατηχητικης χρονιας παιδων και εφηβων,οπου μετα τους παραδοσιακους χορους .....ερχονται και τα ρεμπετικα ασματα και ολιγα τσιφτετελια καπου καπου...και αυτο ,ναι μεν απο μια πλευρα επειδη απευθυνεται σε κοσμο ειναι ολιγον τι κοσμικον, και εδω τηρειται η οικονομια λογω ατελειας...Αλλα ειναι και κατι μεταξυ [...]και μεταξυ..[ * ]Και οι μεν που βλεπουν τους δικους τους να ποδοπατουνται χαιρουν και ευφραινονται για το κοσμικο της εκκλησιας ,που επιτελους εβαλε νερο στο κρασι της...οι δε που βρισκονται στα πεζουλακια στενοχωρουνται να βλεπουν τους ιερεις μας να βλεπουν την απομιμηση του ντεκε και τα λικνισματα του οντα.....Προσωπικα με θλιβει και ηθελα να το καταθεσω.Οχι οτι δεν επικρατει το κοσμικο φρονημα γενικως στις πολεις και αν ηταν δυνατον να εξελειπε...αλλα επειδη η εκκλησια πρεπει να εχει αλλο δρομο απο αυτον που οι πολλοι αποκαλουν ''ανοιγμα''.Πρεπει επιτελους να κατανοησουμε ολοι ,οτι Αυτη παραγει εργο Σωτηριας και οι ιερεις μας ειναι και αυτοι ανθρωποι.Και το εργο αυτο ειναι ιερο.Εκτος εκκλησιας,θα μπορουσαν ελευθερως να ακολουθησουν τα εκκοσμηκευμενα...μεχρι να ρθουν σε συνεση πνευματικη.....
      Δεν ξερω ,ισως να ειμαι και λιγο ακραια στις αποψεις...Αποψη ειναι.

      Χρονια πολλα για την αυριανη εορτη.Και να αγιασουν ολοι αυτοι που για το αιμα που εχυσαν ,ειμαστε εμεις λευτεροι σημερα...και δεν ξερω για ποσο...αλλα ας αγωνιστουμε!π

      Διαγραφή
    3. Καλά ρε,βρέθηκε ενας συνθέτης να γράψει "να' ταν το '21 χρόνια δοξασμένα....να ' ρθει μια βραδυά" και δεν σας αρέσει.Κι ο Καραισκάκη υπόκοσμος θα σας φαινόταν.Μακάρι να έγραφε και τώρα κάποιος τραγούδι για το '21.Αλλά αυτοί οι λαικοί του υποκόσμου ήταν πραγματικοί Ρωμιοί κι οχι δήθεν σαν μερικούς μερικούς...

      Διαγραφή
    4. Σδν
      Ελα οι μερικοι μερικοι....ετσι....ειναι εαν ετσι νομιζετε ...εαν ετσι βλεπετε....
      Καποια στιγμη μπορει να καταλαβεις.
      Παντα με αγαπη!π

      Διαγραφή
    5. Καθόλου ακραία δεν είσαι π.
      Τα όσα θεάρεστα υποστηρίζεις εδράζονται πάνω στις ασάλευτες βάσεις του ιερού Ευαγγελίου και των πατέρων της Εκκλησίας, που έχουν αιώνιο κύρος και απόλυτη αξία.
      Δυστυχέστατα ο μολυσματικός ιός της εκκοσμίκευσης έχει εισχωρήσει σε βαθμό απίστευτο στο εκκλησιαστικό σώμα, τόσο σε επίπεδο ποιμένων όσο και ποιμνίου.
      Και καμία μα καμία σκοπιμότητα ΣΔΝ δε δικαιολογεί τη συγκεκριμένη εκτροπή.
      Το 21 πρέπει να το τιμούμε μεταξύ των άλλων και με άσματα που ανταποκρίνονται και εκφράζουν το γνήσιο πνεύμα του κι όχι με παραπομπές σε τραγούδια που προβάλλουν τους χασικλήδες και υμνητές του υποκόσμου.
      Και οι ήρωες πρόγονοί μας δεν πολεμούσαν τους Τούρκους για να αναπαύονται σε "ομορφούλες αγκαλιές" όπως καταλήγει το ρεφρέν του ανιστόρητου τραγουδιού που ανέφερες ΣΔΝ αλλά έπαιζαν τη ζωή τους "κορώνα-γράμματα" για την πατρίδα.

      Διαγραφή
    6. Το τραγούδι εκφράζει αίσθημα,διάθεση για αγώνα,νοσταλγία για ηρωισμό ,έρωτα για ιδέες όπως η πατρίδα .Για να σε χαλάει το" με μια ομορφούλα αγκαλιά" μάλλον γρατζουνίστηκε ο πουριτανισμός σου.Κοίτα μπορεί να μην είναι το καταλληλότερο τραγούδι για νηπιαγωγείο,αλλά είναι κομματάρα
      Πρώτος τον χορό να σέρνω
      στου Μοριά τις στράτες
      και ξοπίσω μου Μανιάτες και οι Ψαριανοί.
      Κι όταν λαβωμένος γέρνω
      κάτω απ' τους μπαξέδες
      να με ραίνουν μενεξέδες
      χέρια κι ουρανοί.
      Και π όταν έγραψα το σχόλιό μου το δικό σου σχόλιο δεν υπήρχε.Συγγνώμη για την δρυμήτητα ,αλλά ήταν αυθόρμητη αγανάκτηση δική μου και του άντρα μου.Το'χετε ακούσει απο τον Μπιθικώτση;Νομίζω οτι είστε πολύ υπερβολικοί να μιλάτε για εκκοσμίκευση κλπ .Αυτά τα τραγούδια έχουν την αξία τους και ιδίως στην εποχή μας που η μουσική βιομηχανία αφήνει σε μεγάλο μέρος το ελληνικό ρωμέικο μουσικό αισθητήριο ανέκφραστο πρέπει να ακούγονται και απο τους νεότερους .Δηλ.θα έπεφταν στην εκτίμησή σου οι αγωνιστές αν είχαν μια ομορφούλα αγκαλιά,όλοι καλόγεροι ήταν;Πού κολλάτε; Λίγο να είμαστε άνθρωποι με σωστή αίσθηση των πραγμάτων,όχι κολλημένοι.Οι αγωνιστές όπως ο Μάρκος Μπότσαρης πήγαιναν στις μάχες και στους σκοτωμούς σαν να πήγαιναν σε γλέντι,άφοβοι,με πίστη φλογερή και τρέλλα.Αυτό το ζηλεύει ο συνθέτης , το αποζητά , του λείπει , το ποθεί.Σε όλους μας χρειάζεται μια μετάγγιση απο το πνεύμα του 21,το 21 ξεχειλίζει καρδιά ,τρέλλα ένθεη, ενθουσιασμό , απόρριψη της κουραστικής λογικής , ξεχειλίζει απο Ρωμιοσύνη. Ας μεθύσουμε με το αθάνατο κρασί του 21!
      Όσο για τις ομορφούλες, στην εποχή μας ,την εποχή της δικτατορίας των ομοφυλλοφίλων ,είναι κατήχηση να λες στα παιδιά οτι οι αγωνιστές είχαν μια ομορφούλα αγκαλιά στο κάτω κάτω της γραφής!!!

      Διαγραφή
    7. Απο πού κι ως πού αυτό το τραγούδι προβάλλει τους χασικλήδες και υμνητές του υποκόσμου;Δεν είναι καν ρεμπέτικο.Τα λαικά μας τραγούδια είναι υπόκοσμος;Εμας που ζούμε μες στον κόσμο μας αρέσουν τα λαικά μας τραγούδια,μας μερακλώνουν.Το οτι μπορεί να μερακλώνεις με τα λαικά ή τα δημοτικά τραγούδια δεν σημαίνει οτι βλάπτεσαι πνευματικά.

      Διαγραφή
    8. Τί φταίνε και τα παιδιά, πρέπει να βρεθεί πνευματικός κατάλληλος να σε βοηθήσει να πας ένα βήμα παραπέρα.

      Διαγραφή
    9. Εν τω μεταξύ μπέρδεψα και τα τραγούδια,αλλά το ένα καλύτερο απο τ'άλλα μου φαίνεται.Ο λαικός μας πολιτισμός.

      Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
      Μουσική: Μάνος Λοΐζος
      1. Γιώργος Νταλάρας

      Δέκα παλληκάρια στήσαμε χορό
      στου Καραϊσκάκη το κονάκι
      πέφταν τα ντουβάρια από το χορό
      κι από τις πενιές του Μιχαλάκη

      Κι όλη νύχτα λέγαμε τραγούδι για τη λευτεριά
      κι όλη νύχτα κλαίγαμε γοργόνα Παναγιά

      Και το βράδυ βράδυ ήρθαν με τα μας
      Μάρκος Βαμβακάρης με Τσιτσάνη
      σμίξαν τα μπουζούκια και ο μπαγλαμάς
      με τον ταμπουρά του Μακρυγιάννη

      Κι όλη νύχτα λέγαμε τραγούδι για τη λευτεριά
      κι όλη νύχτα κλαίγαμε γοργόνα Παναγιά

      Έβαλα ενα βόλι στο καριόφιλο
      κι έριξα τη νύχτα να φωτίσει
      κι είπα να φωνάξουν το θεόφιλο
      τον καημό μας για να ζωγραφίσει

      Κι όλη νύχτα λέγαμε τραγούδι για τη λευτεριά
      κι όλη νύχτα κλαίγαμε γοργόνα Παναγιά

      Διαγραφή
    10. Προς ΣΔΝ: ποια είναι η "γοργόνα Παναγιά"; Έχει τέτοια προσωνυμία η Υπεραγία Θεοτόκος; Ούτε την Παναγία δεσέβεστε;
      Μας βγαίνεις κι από πάνω κατά τα άλλα κι εσύ και οι ομοφρονές σου και μιλάτε εντελώς ανεύθυνα για πουριτανισμό για να δικαιολογήσετε τα αδικαιολόγητα με σοφίσματα και για να πλήξετε όσους διαφωνούν μαζί σας;
      Αν θέλεις "έτερο ευαγγέλιο" κομμένο και ραμμένο στα κοσμικά σου γούστα και μέτρα δικαίωμά σου! Όχι όμως και να μέμφεσαι όσους δε θέλουν τη νόθευση του ευαγγελικού ήθους!
      Το ορθόδοξο ήθος είναι ασκητικό, αρνησίκοσμο.,ουρανοπολιτικό κι όχι μερακλωτικό!
      Μάθατε και πιπιλάτε την καραμέλα του "πουριτανισμού" και του "ηθικισμού" σαν τους νεοορθόδοξους γιανναρόπληκτους!
      Κάναμε τα παθάκια μας...θεολογία!

      Διαγραφή
    11. Σδν
      Προσπαθησε να καταλαβεις τι ειπα στο πρωτο σχολιο μου....
      Δεν σε παρεξηγω!

      Η εκκλησια στα ματια του λαου ειναι ψηλα!...
      Μην αγαπατε ....κλπ οσα ειναι του κοσμου.............γιατι,δεν εχετε την αγαπη του Πατερα.Α`Ιωαν 2-15)
      Και
      Απιστες και απιστοι της αγαπης και της πιστεως .δεν γνωριζετε πως η προσκολλησις στα του κοσμου ειναι εχθρα -ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΘΕΟ;;;Οποιοσδηποτε θελει να ειναι φιλος του κοσμου και των διασκεδασεων ,γινεται εχθρος του Θεου.Ιακ 4-4)...................

      Ξαναδιαβασε το σχολιο και αυτο και το πρωτο που εγραψα,για ναδεις πως στις εκδηλωσεις της εκκλησιας πρεπει να ειμαστε λιγο πιο προσεκτικοι .

      Βεβαια να πω κατι εδω.
      Υπαρχουν παραδοσιακα τραγουδια που εχουν περιεχομενο κακο.Οπως και τραγουδια κοσμικα που εχουν και στιχο καλο και μουσικη καλη.Μεσα στους στιχους ,θα δει κανεις αληθειες.Ειναι οπως τα ποιηματα ...Τα δυο ομως αυτα χωρια της γραφης,μας κανουν να προβληματιστουμε...δεν ειναι???
      .Τι να πω ,οταν μας λεγει ''απιστες και απιστους...'
      ---------
      Μη βιαστεις να πεις πως ο ταλιμπανισμος εχει ξεπερασει καθε οριο,πριν αυτα τα λογια της Γραφης περιμενεις και καποτε σου αποκαλυφθουν ....
      Νομιζω ,καποιοι μπορουν να με καταλαβουν τι εννοω......π
      Απο ολα αυτα που ειπαμε κρατησε τα λογια της Γραφης.
      Ολα τα υπολοιπα ασε τα να τα κρινει Ο Θεος.
      Καληνυχτα εν Κυριω!

      Διαγραφή
    12. ΠΡΟΣ 12:38: ΚΑΝΑΜΕ ΤΑ ΠΑΘΗ ΜΑΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΤΩΣΕΙΣ ΜΑΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΟΠΩΣ ΕΛΕΓΕ Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΠΑΤΗΡ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΡΟΠΟΥΛΟΣ!

      Διαγραφή
    13. Η αλήθεια είναι πως αν ήταν πράγματι κατάλληλα τέτοια τραγούδια, δεν θα ξέφευγαν από τις αμέτρητες σχολικές εορτές των παιδικών μας χρόνων. Είναι κάτι νέο, όπως πολλά νέα μας ήρθαν στην παιδεία τελευταίως. Όπως και το ότι δεν είναι καλό να μαθαίνουμε στα παιδιά μας ότι πολεμήσαμε με τους Τούρκους, αλλά ότι γενικά ο πόλεμος είναι κάτι κακό. Κατάντια...

      Διαγραφή
    14. 6:43 μπορείς να μας πεις ποια είναι η σχέση του "έργου" του Βαμβακάρη και του Τσιτσάνη που ύμνησαν την άσωτη ζωή και τον τεκέ με το ηρωικό και αδούλωτο πνεύμα του 1821; Σε αυτούς δεν παραπέμπει ο "μεγάλος" (θου Κύριε...) στιχουργός Λευτέρης Παπαδόπουλος που επίσης σε συνεντεύξεις του έχει υμνήσει σκανδαλωδώς τον "ελεύθερο έρωτα";

      Διαγραφή
    15. 2:01
      Εμενα προσωπικα
      Το ''απιστες και απιστοι...κλπκλπ...με κολλαει στον τοιχο.Οχι οτι δεν ειμαστε ανθρωπινοι και ειμαστε η θεωρουμε τους εαυτους μας ως οι φθασαντες εις τα πνευματικα επιπεδα του αγιου Αντωνιου η οι αρετες [ας πουμε του αββα Παμβω..ελεος! Αμαρτωλοι ανθρωποι ειμαστε και ο οικος της ψυχης μας σιγα σιγα οικοδομειται.Αν δεν παρεις ευαγγελιο στο χερι και στη γραφη να καταλαβεις τι σημαινει χριστιανισμος και πως ολη την Αγια Γραφη να την κανεις Ζωη για το καλο παλι της ψυχης και παλι να θεωρεις οτι τιποτε δεν εμαθες ...γιατι η Γραφη εχει πολυ δουλεια οριζοντιως και καθετως και εις βαθος και εις υψος και εις πλατος και εις μακρος εως εσχατης πνοης.Και οσο ζητας ...τοσο σου ανοιγεται δρομος.Εχουμε πολυ μελλον.Ο Θεος να μας βοηθησει και η Παναγια και οι Αγιοι αποστολοι ολους τους χριστιανους και οπου φθασουμε...π

      Διαγραφή
    16. Οι άνθρωποι αυτοί Θεοδωράκης , Τσιτσάνης, Παπαδόπουλος , Χατζιδάκης(ο οποίος όπως μας παραθέτει ο π.Γεώργιος Μεταλληνός είπε οτι η Ευρωπαική Ενωση θα είναι η νέα μας Τουρκοκρατία και οτι διαθέτει περισσότερο ανδρισμό απο πολλούς άλλους σύγχρονους άντρες) ,ακόμη και ο Βαμβακάρης ,είναι άνθρωποι παλαιάς κοπής , φέρουν στα γονίδιά τους ρωμιοσύνη , όλη την περιπέτεια του σύγχρονου ελληνισμού, εξέφρασαν την λαική ψυχή .Δεν θεολογούν ,αλλά εκφράζουν το λαικο αίσθημα . Όπως δεν είναι σωστό να κάνει κανείς τα παθάκια του θεολογία,άλλο τόσο δεν είναι σωστό να κάνει κανείς την θεολογία ΠΑΘΟΣ , εμπαθή ,να την επενδυει με προσωπικά κόμπλεξ και να την περιφέρει εκεί που δεν χρειάζεται.
      Αυτοί οι δημιουργοί ήταν οι τελευταίοι που προσπάθησαν να εκφράσουν την ελληνική ψυχή σε λαικο επίπεδο , αριστεροί,δεξιοί ,κεντρώοι δεν έχει σημασία , ήταν πατριώτες,αγαπούσαν την Ελλάδα ,πόσο σπάνιο είναι αυτό σήμερα και πόσο το επιζητούμε.Αγάπησαν την Ελλάδα έμπρακτα με κόπους και θυσίες ατελώς,αμαθώς ,δεν έχει σημασία,τί ψάχνετε την ακρίβεια των γραφών ,ακριβή θεολογία ; Σημασία έχει οτι μέσα στο DNA τους κυλάει έμπρακτη ορθοδοξία και δεν είναι τυχαίο που σε μεγάλη ηλικία ομολογούν προσήλωση στην ορθοδοξία.Προσωπικά σ' αυτούς τους ανθρώπους βλέπω υλοποίηση της παραβολής που λέει οτι μερικοί λένε Κύριε Κύριε αλλά δεν κάνουν το θέλημα του Κυρίου , ενω άλλοι κάνουν χωρίς να λένε. Έχουν ένα ήθος ρωμέικο απο το DNA τους,πολλοί και λόγω καταγωγής , απο το οποίο προσωπικά δεν νιώθω να κινδυνεύω , αλλά αισθάνομαι οτι και αυτή η μουσική έχει την θέση της στην καλλιέργεια των νέων.Μακάρι οι σημερινοί νέοι να άκουγαν Μπιθικώτση ,Καλδάρα κλπ, μελοποιημένους ποιητές και όχι το υποπροιόντα της σύγχρονης μουσικής βιομηχανίας.
      Μερικές φορές νιώθουμε οτι με την αρετή μας έχουμε αγοράσει μια θέση στον Παράδεισο ,ενω απλά μπορεί να βρισκόμαστε στην κατάσταση της χάρης της μετανοίας,δηλ.στην κατάσταση εκείνη που ένας άνθρωπος έχει μόλις ξεφύγει απο την εμπαθή του κατάσταση και οφείλει να προσέχει με πολύ ακρίβεια τις αισθήσεις του γιατί τα πάθη είναι φιλεπίστροφα και ακόμη υπάρχουν πληγές που πονάνε και αιμοραγούν και σ' αυτόν τον σκληρό του αγώνα ο Θεός τον ενισχύει και τον παρακινεί.Δεν ταιριάζει όμως σ'αυτή την ψυχή να γίνεται ο κριτής και τιμητής των πάντων , να νομίζει οτι είναι φορέας της αλήθειας και ερμηνευτής των γραφών και σε κάθε ευκαιρία να κραδαίνει τις γραφές και τους πατέρες πάνω απο το κεφάλι μας.Στους ισορροπημένους ανθρώπους , που είναι και ο στόχος μας , όλα έχουν την θέση τους και " 'οπου κι αν σταθείς , όπου κι αν βρεθείς , Ιησούς Χριστός χθες , σήμερον αυτός εις τους αιώνας".

      Διαγραφή
    17. Οι εκκοσμικευμένοι χριστιανοί αν διάβαζαν τα βιβλία του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτη "ΧΡΗΣΤΟΗΘΕΙΑ" ΚΑΙ "ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΝ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟΝ" θα τον περνούσαν "γενεές δεκατέσσερις"! Τι "ηθικιστή", "πουριτανό", "νομικιστή", "μουχλιασμένο" θα τον έβγαζαν για τα όσα γράφει για τους χορούς, τις διασκεδάσεις σε ημέρες εορτών κ.ά.!

      Διαγραφή
    18. Η Παναγία στα νησιά είναι και γοργόνα,η Παναγιά η γοργόνα υπάρχει , ναι . Μα είμαστε ώρες ώρες ανεκδιήγητοι ,πουριτανοί με όλη την σημασία της λέξης. Επαγγελματίες της πίστης χωρίς καρδιά . Λένε οι πατέρες οτι συχνά π'εφτουμε σε σαρκικές αμαρτίες επειδή έχουμε πνεύμα κατακρίσεως.Τώρα το κατάλαβα καλύτερα,οτι απο την αγάπη του Θεού γίνεται αυτό για να ολοκληρωθούμε να μην είμαστε τελώνες πουριτανοί(σε ενοχλεί η λέξη ,αλλά είναι η καταλληλότερη).Καμιά φορά η πτώση φέρνει ευλογία αν δεν απελπιστούμε και μείνουμε προσκολλημένοι στον γλυκύτατο Χριστό .Εύχομαι σε μερικές ψυχές να πέσουν και να σηκωθούν , γιατί καμιά φορά είναι σηκωμένη μόνο η μύτη μας.Όλοι μας το παθαίνουμε αυτό.Ο Θεούλης όλους να μας σκεπάζει και να μας φωτίζει να προσεγγίσουμε το πνεύμα του Ευαγγελίου του και την τέχνη της συμβίωσης με τους αδερφούς .

      Διαγραφή
    19. Ανώνυμε 26 Μαρτίου 2014 12"53 Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης και οι άλλοι πατέρες , σαν επιστήμονες ειδήμονες πνευματικοί γιατροί κατέγραψαν με κάθε ακρίβεια και λεπτομέρεια την επιστήμη του πνευματικού αγώνα,το πώς να γίνει κανείς τέλειος.Όμως δεν είναι ο σωστός εκκλησιαστικός και παραδοσιακός τρόπος να ανατρέχεις μόνος σου στους πατέρες και να αυτοκουράρεσαι πνευματικά,όπως κι ένας κοσμικός γιατρός δεν κουράρει τον εαυτό του ,αλλά καταφεύγει σε έτερον ιατρό. Πολύ περισσότερο στα πνευματικά ο άνθρωπος που έχει για γέροντα τους πατέρες και δεν έχει περάσει το στάδιο της εκκοπής του ιδίου θελήματος,του ξεμπροστιάσματος του εαυτού στον γέροντα,της γνωριμίας με τον ίδιο του τον εαυτό,κάτι που επιτυγχάνεται μόνο με την υποταγή σε γέροντα , αυτός λοιπόν ο άνθρωπος που εφαρμόζει-ερμηνεύει - υπακούει απο μόνος του στους πατέρες θαρρείς και είναι ο Αγ. Αντώνιος ή ο γερ.Ιωσήφ ο Σπηλαιώτης,συνήθως πλανάται , πέφτει σε αδιακρισίες , σε πλάνες και υπερβολές. Οι πλησίον του κουράζονται , γίνεται βαρύς μονόχνωτος,δεν αναπαύει κανέναν και να ξεκαθαρίσουμε κάτι,αυτό δεν είναι ομολογία εν Χριστώ. Ομολογία είναι η αγάπη και το να γίνεσαι τα πάντα τοις πάσι , να κλαίεις μετά χαιρόντων και να γελάς μετα των γελώντων. Και το Ιησούς Χριστός χθες σήμερον αυτός εις τους αιώνες σημαίνει οτι αυτό που έχεις μέσα σου,το καρδιακό Κύριε Ιησου Χριστέ δι ευχών του Αγίου Γέροντά μου ελέησόν με,Χριστούλη μου βοήθησέ με ,Παναγίτσα μου φύλαξέ μς,Αγ. Γρηγόριε Παλαμά φώτισέ μου το σκότος , αυτό δε μπορεί να στο πάρει κανείς.Μπορεί εσύ να το χάνεις όταν οι συνθήκες δεν είναι ιδανικές αλλά αυτό δείχνει οτι ακόμα δεν πατάς καλά, εσύ φταις και το χάνεις.Και στα μπουζούκια και στην τηλεόραση και παντού, μπορείς να είσαι ενωμένος με τον νυμφίο σου.Αυτό είναι ορθοδοξία,αυτός είναι ο στόχος. Τα λέω αυτά οχι γιατί πιστεύω στον ελεύθερο έρωτα,ουτε γιατί είμαι φαν των μπουζουκιών,αλλά γιατί βιώνω κοντά στον γέροντά μου οτι τα κόμπλεξ, οι πουριτανισμοί , τα κολλήματα και οι φοβίες είναι κατάλοιπα του εγωισμού και τα τελευταία οχυρά του.
      Στίχοι όπως "Αχ ψεύτη κι άδικε ντουνιά , άναψες τον καημό μου,είσαι μικρός και δεν χωράς τον αναστεναγμό μου" είναι πατερικότατοι,ορθοδοξότατοι,οι άνθρωποι οι παλαιοί δεν μυθοποιούσαν τον άνθρωπο,τον γνωρίζαν καλά ,τα πάθη του ,τις ασχήμιες του κι είχαν μια φυσική συστολή προς τον Θεό , μια φυσική ταπείνωση.Στη γενιά την δικιά μου με το κυάλι να βρεις κανέναν τέτοιο.Όλοι είμαστε αυτάρκεις , ημίθεοι , υστερικοί , αλλαζόνες.Εγώ , δεν ξέρω, τις παλαιές αυτές λαικές ψυχές και με τα πάθη τους ακόμη,τις ευλαβούμαι και βλέπω μέσα μου οτι δε μπορώ αντικειμενικά να ομοιάσω με αυτούς ή να το πώ κι αλλιώς,θα ήταν πολύ πιο εύκολη η ζωή μου και η πνευματική μου ζωή αν τους έμοιαζα. Εμεις με όλες τις προυποθέσεις τις πνευματικές,έχουμε μια πρώτη ύλη αστα να πάνε.Ελπίζω να έγινα αντιληπτή , τί εννοώ ,πώς το εννοώ .

      Διαγραφή
    20. Σδν
      Δεν εχω να αποδειξω καμια αρετη.Το προσωπο ειναι ο Ιησους.Εχω καταλαβει καποια πραγματα,τα οποια και καταθετω ,οπως ολοι που καταθετουν σκεψεις υπο μορφην αναρτησεων και ολοι τις σεβομαστε.Ολοι κατι οπως βλεπεις εχουν να πουν.Ολοι δε χρησιμοποιουν λογια γραφης.Μη μου πειτε ειμαι η μοναδικη.εβγαλα η καψερη δυο χωρια της Γραφης που μου'δειξαν την αληθεια και γινατε εξω φρενων.γιατι,δεν το καταλαβαινω;;;.εαν θελετε να γινουμε κριτες ευχαριστως...δεν σε εκρινα ομως...ξαναδιαβασε τα κειμενα μου.αν ομως θελετε να κρινουμε τον Νομο....εκει θα με βρειτε αντιθετη.διοτι κρινοντας τον νομο....γιναμε ηδη κριτες Του Θεου.
      Επαναλαμβανω δεν σε εκρινα...σου παρουσιασα πτυχες της αγιας γραφης,προς συλλογη και προβληματισμο ,οπως προβληματιζει και ξεκαθαριζει την αληθεια,που εαν δεν γινουμε αναζητητες και αγαπητικοι της αληθειας....δεν θα μπορεσουμε να κανουμε βιωμα το ευαγγελιο....επαναλαμβανω....και επιμενω...ουτε αρετες προεβαλλα ουτε την αγια σου εκανα......ουτε ειμαι αγια....[κατι το οποιο με εχει φερει σε αντιδρασεις με πολλους και πολλες]και δες ξανα με επιεικια τα κειμενα που εδωσα.
      Με αγαπη παντα!π

      Διαγραφή
    21. "Oι άγιοι πατέρες της Εκκλησίας, ώρες ώρες, δείχνουν με κάποιες αποφάσεις τους ότι δεν ζουν στον 21ο αιώνα και δεν βλέπουν τι γίνεται γύρω τους... Πριν από μερικά χρόνια, πέρασαν από δικαστήριο τον Μητροπολίτη Ζακύνθου Χρυσόστομο, ο οποίος, σε μια συνέντευξή του, είχε ταχθεί εμμέσως υπέρ των προγαμιαίων σχέσεων. Τι να έκανε ο άνθρωπος; Να έκλεινε τα μάτια του μπρος στην πραγματικότητα; Την παρακολούθησα από κοντά όλην αυτή την ιστορία. Και πήγα και κατέθεσα υπέρ του Χρυσόστομου. Αλλά οι «δικαστές» του τον καταδίκασαν.

      Τότε, αρχιεπίσκοπος ήταν ο Χριστόδουλος, των λαβάρων και της «υποχρεωτικής αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες». Τώρα, αρχιεπίσκοπος είναι ο Ιερώνυμος. Ένας ιεράρχης, που μόνο καλά λόγια ακούγονται για το πρόσωπό του. Και το πόσο «εντάξει» είναι το αποδεικνύει ο ίδιος, κάθε μέρα, με τις πράξεις του. Ένας άλλος άνεμος πνέει, πλέον, στην Εκκλησία."
      Από συνέντευξη του Λευτέρη Παπαδόπουλου που κατά το(η)ν ΣΔΝ "μέσα στο DNA του κυλάει έμπρακτη ορθοδοξία"sic!
      Μήπως ΣΔΝ πρέπει να παραθέσουμε και το γεμάτο χυδαία υπονοούμενα τίτλο ενός ακατονόμαστου κοπρογραφήματος του κου Λευτέρη που "μέσα στο DNA του κυλάει έμπρακτη ορθοδοξία" ; Δεν το κάνουμε για λόγους προσβολής της δημοσίας αιδούς (μήπως κάτι τέτοιο συνιστά "ηθικισμό" και "πιετισμό");
      Οσο για το "μεγάλο" Χατζηδάκι που επίσης"μέσα στο DNA του κυλάει έμπρακτη ορθοδοξία" μήπως γνωρίζεις πώς παρουσιάζει το Χριστό στο αισχρούργημά του "Παίδες επί Κολονώ";

      Διαγραφή
    22. Η μεγάλη πνευματική ζημιά στα σχολεία έγινε απ το 74 και δώθε όταν άρχισε να ξεθωριάζει το χριστιανικό και εθνικό χρώμα στις διάφορες σχολικές γιορτές εν ονόματι του αντιχουντισμού που εν πολλοίς ήταν δικαιολογημένος ( η δικτατορία κάπου είχε καπηλευθεί τα ελληνοχριστιανικά ιδεώδη). Κι από κει που είχαμε τραγούδια γεμάτα εθνικοθρησκευτικό παλμό "εισέβαλλαν" οι διάφοροι Κουγιουμτζήδες, Παπαδοπουλαίοι, Λοίζοι κ.ά. και οπωσδήποτε αυτή η "εισβολή" σηματοδοτεί ποιοτική υποβάθμιση χωρίς βέβαια να παραθεωρούνται και τα θετικά στοιχεία των τραγουδιών τους. Επ ουδενί πάντως τα τελευταία μπορούν έστω και πόρρωθεν να αντιπαραβληθούν με τα γνήσια πατριωτικά τραγούδια και η υποκατάσταση των πρώτων απ τα δεύτερα αποκαλύπτει την κρίση αξιών που μαστίζει το εκπαιδευτικό προσωπικό της χώρας και την ελληνική κοινωνία κατ επέκταση.

      Διαγραφή
    23. 11:10
      Μπορει να εχεις εν μερει δικιο.γιατι σε μια κοινωνια που επικρατει το κοσμικο στοιχειο καποιοι γινονται χρησιμοι με την ποιηση και τατραγουδια τους,ωστε ο λαος που ειναι ακατηχητος μεχρι να βρει τροπο η χαρις,εχει αναγκη απο τραγουδι πιστευω [και μπορειςνα το αντιπαραθεσεις αυτο ]για να μην τρελλαθει και αρχιζει και ασχημωνει κατα της πολιτειας και συνανθρωπων. Ομως,,,,,,,η αρχη της σωτηριας δια της πιστεως......ειναι προορισμος ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΓΙΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΑΤΩΝ..........Καποιος ιερεας μου ειχε πει πως οι οικοι ανοχης ειναι χρησιμοι για τα μεγαλα κυμματα που ερχονται να παρασυρουν ολη την περιοχη....καταλαβαινεις τι εννοω,χωρις βεβαιως να πιστευει πως αυτο ειναι και αγιο.Γιατι εαν ηταν αγια τα βηματα ολων...μας,θα ηταν και ο θεος να βηματιζει αναμεσα μας.
      Μπορω να κατανοησω τι εννοειτε!
      Και μπραβο στις αξιες που εχετε.Ομως εαν η εκκλησια ειναι κει ψηλα για εμας τον πιστο λαο...την εχουμε τοσο ψηλα στη ζωη και στο νου καιστην καρδια....και αποζητουμε θεραπεια και καταφηγειο...χαρη και ειρηνη....απαθεια κλπκλπ και ολα τα ωραια....εγω βλεπω πως καποιοι αγιοι ελισσονταν μεταξυ ουρανου και γης....μπορουσαν να ανεβαινουν ψηλα στον ουρανο και να κατεβαινουν και χαμηλα στη γη για να αγγιξουν και τις πιο σκληρες καρδιες,που κανεις δεν τους διδαξε πως δεν υπαρχει αλλο προσωπο εκτος της Μοναδικης Τριαδος -μας...
      Θα συμφωνησω παντως σε αυτα που λετε!π

      Διαγραφή
    24. 8:48
      Απολυτα συμφωνω!
      Μην ξεχασουμε ομως να πουμε ποσα παραδοσιακα τραγουδια αλλοιωσε η Δομνα Σαμιου εις βαρος ολης της παρδοσης και εις ωφελεια των δισκογραφικων εταιριων και του απιστου κοσμου που εθιζεται σε ο,τι εχει σχεση με την πορνεια...την χαπακο-λαγνεια...την μοιχεια....την διαστροφη και δεν συμμαζευεται.Η ελληνικη κοινωνια εχει αναγκη απο χριστο και μονον...που να βλεπεις ,την αγια ειρηνη να αναπαυεται στη χωρα και κανεις να μην μπορει να την αγγιξει γιατι ειναι δικη Του και Μονον δικη του.....και κανεις εχθρςο να μην εχει ουτε διαθεση να ακονισει μαχαιρια και να στρεψει πολεμο κατ αυτης...και κανεις αιρετικος να μην εχει τη δυναμη να την καταβαλλει διοτι ερχομενος θα τον χλευαζε το πληθος των πιστων απο μεσα....αΛλα δυστυχως!ο αιωνιος εχθρος που τα παντα κινει δια της αμαρτιας μας εκανε δουλους του και αυτομολισαμε ολοι τη πιστει.....για να υποταχθουμε στους Μυστες και στο βαθος στον ιδιο τον διαβολο και τους συνδουλους και συν-ακολουθους τους.
      Ηραθαν οι παπαντρειδες και οι μασσωνοακολουθοι τους και οι αντιχριστοι ολοι να κυβερνησουν μια κατ εξοχην παραδοσιακη χωρα και Ορθοδοξη που το αιμα των προγονων μας μυριζει οπου να πατησει κανεις....για να μας απεμπολισουν την ορθοδοξη καρδια μας.Αμ δε που θα την παρουν!!!...π

      Διαγραφή
  2. Για τα παιδιά θερμά συγχαρητήρια εκτιμώ πως ευστοχήσατε!
    Στα παλληκάρια και τις λεβέντισσες του Ελληνικού κοινοβουλίου,
    πως θα εξηγήσετε το ίδιο ακριβώς ζήτημα;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτοί σε λίγο που θα παίρνουν 500 ευρώ μισθό θα μάθουν τί θα πει Επανάσταση

      Διαγραφή
  3. Το χρειαζόμουν για να το διαβάσω στα παιδιά μου. Πολύ καλό. Η .......συνέχεια παραλείπεται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ωραια αναφορα μπραβο!
    Θελει αρετην και τολμην η ελευθερια...π


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αν ο δάσκαλος είναι του Χριστού , τα παιδιά μας είναι σε καλά χέρια... Το κοριτσάκι μου (νήπιο) όλες αυτές τις μέρες σιγοτραγουδούσε «καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή παρά σαράντα χρόνια σκλαβιά και φυλακή» Μίλησαν στο νηπιαγωγείο και για τον Ευαγγελισμό και τη σημασία του... Δόξα τω Θεώ!
    Α.Χ.Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. 12:56
    Δεν υπαρχει ανθρωπος επι της γης και να πει πως ειναι αναμαρτητος.Δεν μιλαμε για το ''επεσες;σηκω''.Μιλαμε για τον λογο Του Θεου.Μερικα χωρια ειναι τοσο δυνατα της αγιας γΡαφης που πρεπει να αφυπνιζουν.δεν εκανα κατι ,εβγαλα δυο χωρια...οπως χιλια δυο παιρνουμε απο τις αναρτησεις.Και ομως ,αυτα τα δυο ηταν ικανα να πυροδοτησουν καποιους και να αρχισουν να εκσφενδωνιζουν στο απυροβλητο.Εαν ομως αυτα τα χωρια τα εδινε καποιος στις αναρτησεις...κανεις δεν θα μιλαγε.Ευχαριστω για την ανοχη και παντα με αγαπη.π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμένα με πείραξε οτι οι άνθρωποι αυτοί είναι υπόκοσμος κι οτι εμείς οι καθαροί δεν έχουμε σχέση μ' αυτούς.Π πάντα σε βλέπω με συμπάθεια .

      Διαγραφή
    2. "Εξέλθετε εκ μέσου αυτών και αφορίσθητε και ακαθάρτου μη άπτεσθε".
      "Ος αν βουληθεί φίλος είναι του κόσμου εχθρός του Θεού καθίσταται"
      "Ο κόσμος όλος εν τω πονηρώ κείται"
      "Μη αγαπάτε τον κόσμον μηδέ τα εν τω κόσμω"
      Το τελευταίο ΣΔΝ το λέει ο ευαγγελιστής της Αγάπης.
      Τους κοσμικούς τους σκανδαλίζουν αυτά τα χωρία γιατί τα ερμηνεύουν υποκειμενικά και χωρίς τις ανάλογες προυποθέσεις και καταλήγουν σε ερμηνευτικό ναυάγιο.
      Μήπως σε σκανδαλίζουν κι εσένα;

      Διαγραφή
    3. Και κάτι ακόμη ΣΔΝ: πώς σου φαίνεται, αλήθεια, η τελευταία φράση του αποσπάσματος του αγίου Κοσμά του Αιτωλού;
      "«Ἕνας ἄνθρωπος νὰ μὲ ὑβρίσει, νὰ φονεύσει τὸν πατέρα μου, τὴν μητέρα μου, τὸν ἀδελφόν μου καὶ ὕστερα τὸ μάτι νὰ μοῦ βγάλει, ἔχω χρέος σὰν χριστιανὸς νὰ τὸν συγχωρήσω. Τὸ νὰ ὑβρίσει τὸν Χριστόν μου καὶ τὴν Παναγία μου, δὲν θέλω νὰ τὸν βλέπω»

      Διαγραφή
    4. Σδν*ολους τους ανθρωπους τους αγαπαμε και πιστευω και εσυ θα συμφωνεις.Το οτι στην πορεια της ζωης τους δεν βρεθηκε ενας χριστιανος να τους πει πεντε κουβεντες η και να βρεθηκε ,διαλλεξαν εναν αλλο δρομο,εμεις παλι δεν προσευχομαστε ;;;η Εκκλησια συνεχως το κανει.αλλα καμμια φορα ξεφευγει και η κουβεντα.ειναι και το αλλο.Βλεπεις τον ομοφυλοφυλο και στενοχωρεισαι.Και οχι μονον....τι ζημια εχουν κανει και στην εκκλησια και στην οικογενεια.Εκεινο που σε πειραξε ηταν στην ουσια το ''καναμε τα παθακια μας θεολογια κλπκλπ''Αλλα στην πραγματικοτητα.....δεν ηταν για εσενα....αλλα γιαολο το φασμα αυτων που εχουν εκκοσμικευσει την εκκλησια ,αυτων που ειναι λαικοι και χαιρονται οτι επιτελους εγινε η εκκλησια μοντερνα και μπορουμε να ακουσουμε και να κανουμε κατι νεο..κατι καινουργιο...επιτελους,βαλαν νερο στο κρασι τους οι παπαδες...πια,που για να δουν ποιμνιο εκαναν με το ματοκυαλι με τα αναχρονιστικα [και καλα]...και ...επιτελους η καμπανα να μη χτυπα την Κυριακη...εαν ειναι του Μιναρε ο Ιμαμης να αλαλαζει δεν μας ενοχλει....και επιτελους ,να αλλαξουν τα παντα στην εκκλησια...δεν μπορουμε να βλεπουμε αυτο το ρασο τη μαυριλα αυτη...αστειευεσαι;;;και παλι επιτελους...θαρθει η μερα να αλλαξουμε και τα λειτουργικα βιβλια της εκκλησιας και επιτελους...να ερχονται και Μωαμεθανοι και οι Λατινοι και οι Μορμωνοι και οι καθε καρυδια ς καρυδι και να κοινωνουν ...γιατι οχι;;;;;;;;;μοντερνα εκκλησια ειμαστε.....ε,και οι γκει...ε καλε παιδια ειν και αυτα ...ας μπαινουν στο ιερο μεσα ....εκκλησια ειν αυτη...ολους τους χωρα μεσα.....ελατε και εσεις .....]]]ολο αυτο το δικο μου φαντασιοκοπημα που φερνει εμετο και αναγουλα και οχι την ειρηνη και τη χαρα και την ταξη που εχει η εκκλησια ,εκανε τον 2:01 να εκραγει ........και εδω θα πω και κατι ακομα .Αλλο ειναι το πνευμα του κοσμου και αλλο Του Θεου...στο απεδειξα με τα δυο χωρια.Αυτος που ειναι του κοσμου θεωρει μωρια ολα αυτα που ειναι Του Θεου....εκεινος που ειναι Του Θεου ,θεωρει πως οτι ειναι εξω της εν χριστω Ζωης ειναι και εξω Του Θεου,χωρις να αμφισβητει την δικη του αμαρτωλοτητα κλπκλπ χωρις να πιστευει πως αυτος ειναι πανω αλλα πως ειναι κατω απο ολη την κτιση....επειδη γνωριζει πως δεν ειναι δικο του που απεκτησε εν χριστω Ζωη...αλλα Εκεινου που μετατρεπει την ανυδρη γη σε γη με πλουσια βλαστηση.Δικη του ειναι η επιθυμια να ενστερνιστει αυτη τη ζωη καθως και η βουληση...Μεσα στον υποκοσμο υπαρχουν και καλα παιδια.Μονο ενα χερι χρειαζονται να τα τραβηξει....Μεσα σε ενα σακκουλακι με πικρες ελιες...κατω κατω μπορει να βρεις και καποιες καλες.Η λεξη υποκοσμος δεν παει στα προσωπα κατα πρωτης...αλλα στην εννοια.Θα πω ενα γεγονος για να δεις -ειτε τι σοφια βγαινει απο λαικους ανθρωπους ...ενα παραδειγμα ανθρωπου πο'χασε το παιδι του απο τα ναρκωτικα.
      1)

      Διαγραφή
    5. 2)
      Καποιος εχασε το παιδι του απο τα ναρκωτικα.Θρηνουσε για πολυ καιρο και αν και ειχαν περασει 3 χρονια ,αυτος οπου στεκωταν ελεγε για τον αδικο χαμο του.Για να παρηγορηθη ,μολις ερχοταν στο σπιτι,καθοταν στο τραπεζι με την κυρα του και εβαζε μια κουπα κρασι και το μαγνητοφωνο να παιζει τραγουδια.Του αρεσε ιδιαιτερα ενα λαικο ασμα το ''γιε μου''....''γιε μου....δεν τον ακουσες τον δολιο σου πατερα...παρασυρθηκες και μερα με τη μερα εισαι εικοσι χρονων κι ομως δε γελας...κλπκλπ''.Καποιος ,τον ειδε πως ειχε αρχισει να οδηγειται στην παραφροσυνη.Ειχε παθει καταθλιψη σοβαρη και ετρεχε σε γιατρους με φαρμακα κλπκλπ..Του ειπε λοιπον να πα στην εκκλησια ...να εξομολογηθη...να κοινωνησει...και να ακουει ψαλμωδιες αντι αυτων των τραγουδιων.Το αποφασισε και πηγε.Μετα απο καιρο που ειχε αλλαξει η ζωη του ξερεις τι ειπε και ευγνωμονουσε τον ανθρωπο που τον συμβουλευσε;;;Να ζησεις και να ευτυχησεις ανθρωπε μου...εγινα αλλος ανθρωπος και η Παναγια να σε προστατευει!
      << Ο πονος μου μεγαλος και μεγαλωνε περισσοτερο πριν μπω στην εκκλησια.Νομιζα....πως με τα τραγουδια και με μια κουπα κρασι θα απαλυνα αυτο που ενοιωθα.το ''γιε μμου...''που το εβαζα συνεχως δεν μου απαλυνε τον πονο...που εξινε τον πονο...με ταρακουνουσε πιο πολυ...στη συνεχεια ο πονος που μου ερεθιζε το λαικο ασμα ,με εθισε περισσοτερο.Εθιστικα στον πονο...μου αρεσε δηλαδη να ποναω.....[ακουσον] και οσο πονουσα...τοσο ηθελα και αλλο ναποναω.Η εκκλησια με ειρηνευσε,οι ψαλμοι και ητο να προσευχομαι τρεις φορες την ημερα μου απαλυνε τον πονο...δεν μου τον εξυνε...δεν μου τον θεραπευσε γι αυτο και τα πεταξα ολα....και δωθηκα στον Χριστο.
      Νομιζω ,τα λεει ολα...αλοι ανθρωποι της γειτονιας.....απλα και σοφα περι ασματων και μερακλωματων.
      Καλημερα και παλι συγνωμη εαν κατι δεν πηγε καλα μεταξυ ολων !πηνελοπη[π]

      Διαγραφή
    6. ΠΡΟΣ 8:40-8:45: ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΧΩΡΙΟ ΠΟΥ ΤΟ ΠΡΩΤΟΕΙΠΑΝ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΤΟ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΑΝ ΣΤΑ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΑ, ΠΟΥ ΚΑΠΟΙΟΙ ΤΑ ΔΙΑΒΑΛΛΟΥΝ ΚΙ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΑΠ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΠΡΟΦΥΛΑΞΟΥΝ: ΦΘΕΙΡΟΥΣΙΝ ΗΘΗ ΧΡΗΣΤΑ ΟΜΙΛΙΑΙ ΚΑΚΑΙ! ΟΜΙΛΙΑ ΕΝΝΟΕΙ ΤΗ ΣΥΝΑΝΑΣΤΡΟΦΗ.

      Διαγραφή

1) Η κατάθεση σχολίου κάτω από τις αναρτήσεις θα γίνεται επωνύμως με την χρήση λογαριασμού Gοοgle και θα αναρτώνται κατόπιν εγκρίσεως.
2) Τυχόν άσεμνα ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται μόλις υποπέσουν στην αντίληψη των διαχειριστών του ιστολογίου, ή κατόπιν σχετικής ενημέρωσης από τους τυχόν θιγομένους τρίτους.
3) Το περιεχόμενο του άρθρου ή των σχολίων που το συνοδεύουν, ΔΕΝ συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου
4) Να μην χρησιμοποιείτε greeklish στα μηνύματά σας διότι δε θα αναρτώνται.
5) Να τσεκάρετε το πλαίσιο "Να λαμβάνω ειδοποιήσεις" που βρίσκεται κάτω από το μήνυμα σας, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, ώστε να ειδοποιείστε για τα επόμενα σχόλια αυτής της ανάρτησης, μέσω της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης.
6) Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: istologionkatanixis@gmail.com