Δευτέρα, 20 Μαρτίου 2017

ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ «ΠΡΩΤΟΣ», ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΕ…

Γράφει ο Βασίλης Κερμενιώτης
1. ΟΥΤΕ ΕΣΕΙΣ ΚΑΝΕΤΕ ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΗΣ ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ, ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΕ ΝΑ ΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥΝ
Σεβασμιώτατε, ευλογείτε.
Άκουσα το προχθεσινό κήρυγμά σας στο Ιερό Ναό του Περδίκκα Εορδαίας, που δημοσίευσε το eordaia.org, και λυπήθηκα. Λυπήθηκα διότι για μια ακόμη φορά επιτεθήκατε στους αδελφούς που διαμαρτύρονται κατά της αιρέσεως του Οικουμενισμού, λέγοντας: «Ας μην παραδέχονται τους επισκόπους και τους αρχιεπισκόπους και τους Πατριάρχες μερικοί δήθεν "ζηλωτές", δήθεν "ορθόδοξοι". Σε όλες τις δύσκολες στιγμές το παρόν το έδωσε η Εκκλησία δια των αντιπροσώπων της»1.
            Αδικείτε τους ανθρώπους, πάτερ. Οι αδελφοί δεν διαμαρτύρονται εναντίον ορθοδοξούντων αρχιεπισκόπων και πατριαρχών, αλλά εναντίον ενεργειών κακοδόξων αρχιερέων που νοθεύουν το Λόγο του Θεού. Ο Άγιος Γέροντας Αυγουστίνος, στα πόδια του οποίου μαθητεύσατε επί τέσσερις δεκαετίες, μας δίδαξε ότι δεν πρέπει να υπακούμε όχι μόνο σε αρχιεπισκόπους και πατριάρχες, αλλά και σε ολόκληρες Συνόδους με 300 επισκόπους όταν αυτοί «δεν είναι φορείς της Ορθοδοξίας και πάνε κόντρα στο Ευαγγέλιο». Τέτοιους λυκοποιμένες, λέει ο Γέροντας, όχι μόνο δεν πρέπει να τους «παραδεχόμαστε», όπως είπατε εσείς, αλλά τους αξίζει να τους «πάρει στο κυνήγι» ο πιστός λαός, όπως ακριβώς «ένα μικρό παιδί κυνηγάει με ένα καλάμι τις γαλοπούλες»! 2  Σας παρακαλώ, ακούστε, σεβασμιώτατε, την σχετική ομιλία του Πατρός Αυγουστίνου για να διαπιστώσετε κι ο ίδιος του λόγου το αληθές. Μήπως και ο Γέροντάς σας ήταν «δήθεν ορθόδοξος»; Αλλά, τα ίδια με αυτόν λέγουν, διαχρονικά, όλοι οι Άγιοι της Εκκλησίας μας. Μάλιστα, το 1439, ο πιστός λαός κόντεψε να πετάξει στη θάλασσα του Βοσπόρου όλη την Ιερά Σύνοδο της Κωνσταντινουπόλεως, επειδή ο τότε Πατριάρχης και οι επίσκοποι (πλην του Αγίου Μάρκου του Ευγενικού) είχαν υπογράψει μια αντορθόδοξη συμφωνία με τους  Παπικούς!
Λυπάμαι πολύ, δέσποτα, γιατί η εντύπωση που μας δίνετε είναι ότι όχι 40 χρόνια ή 40 μήνες ή 40 μέρες ή 40 ώρες, αλλά ούτε 40 λεπτά της ώρας δεν ήσασταν δίπλα στον Πατέρα Αυγουστίνο. Γιατί και ένα ολιγόλεπτο κήρυγμά του Γέροντα ήταν ικανό να μεταδώσει τη φλόγα της Ορθοδοξίας στους ακροατές του. Για παράδειγμα, σήμερα, Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως, διαβάσαμε στο internet ένα φλογερό κήρυγμά του επί του ευαγγελίου της ημέρας που λέγει, μεταξύ άλλων, και τα εξής: «Πλὴν τῆς διδασκαλίας περὶ τοῦ σταυροῦ, τὸ εὐαγγέλιο σήμερα λέει ὅτι ὅσοι βγήκαμε ἀπὸ τὴν ἱερὰ κολυμβήθρα ἔχουμε καὶ τὸ καθῆκον τῆς ὁμολογίας τῆς ὀρθῆς Πίστεως.  Ὁ Κύριος εἶπε: "Ὅποιος ὁμολογήσῃ τὴν ὀρθὴ πίστι, εἶνε δικός μου· ὅποιος δὲν τὴν ὁμολογήσῃ, δὲν εἶνε δικός μου". Λόγια καθαρὰ καὶ ξάστερα».3  Λόγια «καθαρά και ξάστερα», που όμως για εσάς και το περιβάλλον σας, σεβασμιώτατε, έχασαν το νόημά τους. Συνθηκολογήσατε με την αίρεση και ούτε εσείς κάνετε «τὸ καθῆκον τῆς ὁμολογίας», που είπε ο Γέροντας, ούτε και άλλους επιτρέπετε να ομολογήσουν.
2. ΑΠΟΔΕΧΕΣΘΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΕΙΟΥ;
Στο προχθεσινό κήρυγμα, όμως, είπατε και κάτι ακόμη χειρότερο: «Και όπως κάθε έθνος έχει τον Πρώτον ο οποίος κυβερνάει το έθνος έτσι και η Εκκλησία έχει τους Πρώτους: τον Πατριάρχη, τον Αρχιεπίσκοπο, τον επίσκοπο σε κάθε περιοχή». Αυτό που είπατε, σεβασμιώτατε, είναι αίρεση! Η Εκκλησία μας δεν έχει «Πρώτους». «Πρώτος» είναι μόνο ο Χριστός. Πριν λίγους μήνες, πάλι, στο Ναό του Αγίου Ιωάννη, στην Πτολεμαΐδα, είχατε πει ότι «ο Πατριάρχης, είναι η κορυφή της Εκκλησίας μας επί της γης»!4  Αυτά, π. Θεόκλητε, τα λέει ο Παπισμός για τον Πάπα, γι' αυτό και είναι αντίχριστος. Δεν τα πρεσβεύει η Ορθοδοξία.
Απ' ό,τι φαίνεται, επηρεαστήκατε από τη χρόνια συναναστροφή σας με τους Οικουμενιστές. Εισηγητές της αίρεσης του Πρωτείου στην Ορθόδοξη Εκκλησία είναι οι πατριαρχικοί μητροπολίτες Περγάμου Ιωάννης και Προύσης Ελπιδοφόρος. Ο τελευταίος (που είναι στενός φίλος του πρώην και του νυν Πρωτοσυγκέλου σας) διακήρυξε την αίρεση αυτή το 2009, στη Θεολογική Σχολή της Βοστώνης των Η.Π.Α. Υποστήριξε ότι είμαστε υποχρεωμένοι να αναγνωρίσουμε Πρωτείο και στην Ορθόδοξη Εκκλησία5! Την ύπαρξη δήθεν Πρωτείου την αποδέχεται και ο Οικουμενικός Πατριάρχης, όπως ομολόγησε σε ομιλία του, το 2008, στο Βατικανό.6
H πλάνη αυτή εκπηγάζει από μια άλλη πλάνη των Οικουμενιστών, ότι ο Πατήρ έχει Πρωτείο μέσα στην Αγία Τριάδα. Αυτή η αιρετική διδασκαλία έχει ήδη αποδοκιμασθεί από την Ε΄ Οικουμενική Σύνοδο, καθώς και από πολλούς Αγίους7. Θα αναφέρω, μόνο, τους λόγους του Αγίου Μελετίου του Πηγά, Πατριάρχη Αλεξανδρείας, ο οποίος έγραψε: «Ἀλλά, λέγουν, πρέπει κάποιος ἀπό τούς ἐπισκόπους καί μεταξύ τῶν ἐπισκόπων νά ὑπερέχει. Μάλιστα, αὐτόν τόν ὀνομάζουν “διακονική κεφαλή”. Ἀλλά ὅλων αὐτῶν τῶν ἐπισκόπων μόνον ὁ Χριστός εἶναι ἡ ἀρχή καί ἡ κεφαλή».8        Αλλά και εσείς ο ίδιος, σεβασμιώτατε, είχατε πει, παλαιότερα ότι «Ουδέποτε η Εκκλησία του Χριστού δέχθηκε έναν επίσκοπο ανώτερο των άλλων».9  Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος δεν υπερέχουν καθόλου απέναντί σας, π. Θεόκλητε. Τιμής ένεκεν, είναι «πρώτοι μεταξύ ίσων» για πρακτικούς λόγους, για να συντονίζουν τις εργασίες των Συνόδων.
3. Η ΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΕΙΟΥ ΕΠΙΝΟΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΨΕΥΔΟΕΝΩΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΠΑ.
Βέβαια, σεβασμιώτατε, δεν είναι καθόλου τυχαία η εισαγωγή, στις ημέρες μας, αυτής της αίρεσης στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Οι Οικουμενιστές έχουν ήδη αποφασίσει την ψευδοένωση με τον Παπισμό. Έχουν ήδη καταπιεί και εξαφανίσει όλες τις πλάνες του Παπισμού (filioque, αλάθητο, άζυμα, κτιστή Χάρη… σύνολο είκοσι αιρέσεις!), και αυτό που έμεινε είναι το πώς θα δεχθούμε και το Πρωτείο του Πάπα. «Ανακάλυψαν», λοιπόν ότι υπάρχει Πρωτείο και στην Ορθόδοξη Εκκλησία, ώστε, στο μέλλον, όταν κάνουν την επαίσχυντη «Ένωση», να αποδεχθούμε Πρωτείο στον Πάπα, ως κάτι… ήδη «καθιερωμένο»!
Ένας άλλος λόγος είναι για να επιβάλλουν την αίρεση του Οικουμενισμού. Λέγοντας, εσείς οι μητροπολίτες μας, ότι, τάχα, είναι «Πρώτος» ο Οικουμενιστής Πατριάρχης και ο Αρχιεπίσκοπος, είναι σαν να λέτε, ότι είσαστε υποχρεωμένοι να τους κάνετε υπακοή, ανεξάρτητα από το αν εκείνοι ορθοδοξούν ή κακοδοξούν! Είναι ανώτεροι από ’σάς και δεν επιδέχονται κριτικής! «Είναι θεσμοί της Εκκλησίας»10, όπως είπατε στον Άγιο Ιωάννη. Αυτά τα «πιστεύω», όμως, είναι ξένα προς την ορθόδοξη εκκλησιολογία.
Στην λεγόμενη «Πανορθόδοξη Σύνοδο», που έγινε πέρυσι στην Κρήτη (και την οποία προετοίμαζαν για πάνω από 50 χρόνια!) εφαρμόστηκε de facto (δηλ. στην πράξη) αυτή, ακριβώς, η κακοδοξία περί Πρωτείου. Δικαίωμα ψήφου είχαν μόνο οι δέκα (10) προκαθήμενοι (που, κατά «σύμπτωση», είναι όλοι τους Οικουμενιστές!) και όχι οι 170 μητροπολίτες, που απάρτιζαν όλες τις αντιπροσωπείες! Αυτοί ήταν απλώς… «συνοδοί» και… «γλάστρες», όπως είπατε κι εσείς στη συνέντευξή σας στο FLASH TV!  Π.χ. στο Πατριαρχείο Σερβίας, οι 17 από τους 25 επισκόπους καταψήφισαν τους αποφάσεις της «συνόδου». Οι ψήφοι τους, όμως, αγνοήθηκαν και μέτρησε μόνο η ψήφος του Οικουμενιστή Πατριάρχη Ειρηναίου! Αυτά, δέσποτα, είναι πρωτοφανή στην ιστορία της Εκκλησίας! Και έρχεστε τώρα εσείς και αποδέχεστε αυτήν ψευτοσύνοδο; Δεν φοβείσθε τον Θεό, σεβασμιώτατε; Και σας πειράζει που κάποιοι γενναίοι κληρικοί της μητροπόλεως, σάς έκοψαν το μνημόσυνο; Πολύ καλά έκαναν και μακάρι να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους όλοι οι ιερείς μας, μήπως και συνέλθετε και αφυπνισθείτε από την αιρετική «χειμερία νάρκη» στην οποία βρίσκεστε.
Μοιράσατε και στους ναούς το κατάπτυστο φυλλάδιο «ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΑΟ» που συνέταξε ο φίλος σας μητροπολίτης Εδέσσης Ιωήλ (μέγας υμνητής του Πατριάρχη!) που είναι γεμάτο χονδροειδέστατα ψέματα που δεν τα λες ούτε στα παιδάκια του νηπιαγωγείου! Για ποια «Συνοδικότητα» μιλούσε εκείνο το Φυλλάδιο; Κουρελιάστηκε η Συνοδικότητα στην Κρήτη και εφαρμόστηκε το παπικό Πρωτείο.
4. ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΣΑΣ ΔΕΝ ΣΕΒΑΣΤΗΚΑΝ ΟΥΤΕ ΕΣΑΣ, ΟΥΤΕ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ.
Το μέγα ερώτημα, λοιπόν, σεβασμιώτατε, είναι το ποιος σας εβάσκανε και αλλάξατε γραμμή. Από παραδοσιακός κληρικός, γίνατε συνήγορος και αναμεταδότης της αίρεσης!
Στην προαναφερθείσα ομιλία του, το 2009, στην Αμερική, ο σεβ. Μητροπολίτης Προύσης Ελπιδοφόρος, με περισσή θρασύτητα, άφησε να εννοηθεί, ότι είναι αιρετικός όποιος δεν δέχεται την ύπαρξη Πρωτείου και στην Ορθόδοξη Εκκλησία!  Αναρωτιέμαι, δέσποτα: το γεγονός ότι ο Προύσης είναι Οικουμενιστής, το ότι εκφράζει την κακοδοξία του Πρωτείου, αλλά και το ότι θεωρεί αιρετικό όποιον δεν αποδέχεται την αίρεσή του, δεν ενόχλησαν καθόλου τον πρώην και τον νυν πρωτοσύγκελό σας, τον π. Ιουστίνο Μπαρδάκα και τον π. Νικηφόρο Μανάδη, που, απτόητοι, δημιούργησαν φιλίες και δημόσιες σχέσεις με τον εν λόγω πατριαρχικό επίσκοπο; Έμπρακτα, έδειξαν ότι δεν σέβονται ούτε εσάς, ούτε τους εαυτούς τους. Μας έφεραν με πολλές τιμές τον π. Ελπιδοφόρο και στη Φλώρινα και στην Πτολεμαΐδα! (το 2013, στο Ναό των Νεομαρτύρων και στη Μονή Αγίου Κοσμά του Αιτωλού)  Επίσης, ήταν παρόντες, το 2011, στην χειροτονία του Προύσης στην Πόλη καθώς και στο εορταστικό γεύμα που παρέθεσε στη Θεσσαλονίκη, το ίδιο έτος, εορτάζοντας την εκλογή του στη θεολογική σχολή του Α.Π.Θ.!
Δύο τινά μπορεί να συμβαίνουν:
α.  Ή συμφωνούν σε όλα μαζί του (και στην αίρεση του Πρωτείου), και επομένως είναι κι αυτοί Οικουμενιστές,
β.  Ή δεν ενστερνίζονται τις κακοδοξίες του, αλλά προσβάλλουν και εσάς και τους εαυτούς τους, αφού ο Ελπιδοφόρος σάς θεωρεί και τους τρεις αιρετικούς!
Εγώ, πάντως, δεν ξέρω τι να υποθέσω, σεβασμιώτατε.
Συγχωρήστε με και πάλι που σας ελύπησα.
Καλό υπόλοιπο Σαρακοστής,
Φιλώ με σεβασμό τη δεξιά σας.
Βασίλειος Π. Κερμενιώτης
Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως,
Πτολεμαΐδα, 19/3/2017
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ
1.  Χθεσινό δημοσίευμα στα «Νέα της Πτολεμαίδας»: «ΤΡΙΤΟΙ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ ΣΤΟΝ Ι.Ν. “ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ” ΤΚ ΠΕΡΔΙΚΚΑ ΕΟΡΔΑΙΑΣ (ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ “ΖΗΛΩΤΕΣ” ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΥΝ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ)» http://www.eordaia.org/index.php/17-2017-martios/3673-tritoi-xairetismoi-ston-in-analipseos-tou-kyriou-ston-perdikka-eordaias-xorostatountos-tou-mitropoliti-theoklitou
2.  Ομιλία του Πατρός Αυγουστίνου Καντιώτη: «ΟΤΑΝ ΟΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΣΙΩΠΟΥΝ, ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΣ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΗ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ»
3.  Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου: «Μέτρο ὁ τίμιος σταυρὸς». Κήρυγμα που έγινε στὸν ι. Ναὸ Αγ. Τριάδος Βύρωνος - Αθηνών, τὴν Κυριακὴ 13/3/1966. http://aktines.blogspot.gr/2017/03/blog-post_817.html
4.  «Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΟΥΣ ΖΗΛΩΤΕΣ ΠΟΥ ΣΤΑΜΑΤΟΥΝ ΤΗ ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ ΤΟΥ», 29/8/2016.  
5.  Από ομιλία του τότε Αρχιγραμματέα του Πατριαρχείου και νυν μητροπολίτη Προύσης Ελπιδοφόρου, στη Θεολογική Σχολή του Τιμίου Σταυρού της Αμερικής, περιοδικό «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ»  του Οικ. Πατριαρχείου, αριθ. 698/31.3.2009: «Ἡ ἄρνηση ἀναγνωρίσεως πρωτείου τινός στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, ἑνός πρωτείου τό ὁποῖο δέν μπορεῖ νά ἐνσαρκώσει παρά κάποιος Πρῶτος ―τουτέστι κάποιος Ἐπίσκοπος, ὁ ὁποῖος ἔχει τό προνόμιο νά εἶναι ὁ πρῶτος μεταξύ τῶν ἀδελφῶν του Ἐπισκόπων― συνιστᾶ αἵρεση. Εἶναι ἀπαράδεκτο αὐτό πού συνήθως λέγεται, ὅτι ἡ ἑνότητα μεταξύ τῶν Ὀρθοδόξων διασφαλίζεται εἴτε ὑπό μιᾶς κοινῆς πίστεως καί λατρείας εἴτε ὑπό τοῦ θεσμοῦ τῆς Οἰκουμενικῆς Συνόδου. Καί οἱ δυό αὐτοί παράγοντες εἶναι ἀπρόσωποι, ἐνῶ στήν ὀρθόδοξη θεολογία μας ἡ ἀρχή τῆς ἑνότητάς μας εἶναι πάντοτε ἕνα πρόσωπο. Πράγματι, ὅπως στό ἐπίπεδο τῆς Ἁγίας Τριάδος ἡ ἀρχή τῆς ἑνότητας δέν εἶναι ἡ θεία οὐσία, ἀλλά τό πρόσωπο τοῦ Πατρός (ἡ «μοναρχία» τοῦ Πατρός), ἔτσι καί στό ἐκκλησιολογικό ἐπίπεδο, στήν τοπική ἐκκλησία, τό σημεῖο τῆς ἑνότητας δέν εἶναι τό πρεσβυτέριο ἤ ἡ κοινή λατρεία τῶν χριστιανῶν, ἀλλά τό πρόσωπο τοῦ Ἐπισκόπου. Ἑπομένως, ἐπί πανορθοδόξου ἐπιπέδου ἡ ἀρχή τῆς ἑνότητας δέν μπορεῖ νά στηρίζεται ἐπί μιᾶς ἰδέας ἤ ἑνός θεσμοῦ, ἀλλά πρέπει νά εἶναι κάποιο πρόσωπο, ἄν βέβαια θέλουμε νά παραμείνουμε συνεπεῖς στή θεολογία μας».
6. Aπὸ την προσφώνησή του Οικουμενικού Πατριάρχη στην «12η Τακτική Γενική Συνέλευση των Επισκόπων της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας», Βατικανό, 18 Οκτωβρίου 2008.  http://anti-ecumenist.blogspot.gr/2012/09/blog-post_9939.html   
7. Από τους Αγίους:  Δοσίθεο Ιεροσολύμων, Γρηγόριο Θεολόγο, Γρηγόριο Νύσσης, κ.ά. Όποιος θέλει, μπορώ να του στείλω τα σχετικά εδάφια.
8.  Αγίου Μελετίου Πηγά, Κατά της αρχής του Πάπα, εν Δοσιθέου Ιεροσολύμων, Τόμος Χαράς, έκδ. Ρηγοπούλου, Θεσσαλονίκη 1985, σελ. 493-497.
9.  Από το κήρυγμα του σεβ. Μητροπολίτου Φλωρίνης Θεοκλήτου στον μητροπολιτικό Ναό της Φλώρινας, την Κυριακή της Ορθοδοξίας του 2008 (16/3/2008).
10.  Βλ. την παραπομπή 4.
\